Søg

Shop Ny Kollektion Her




Shop Sæsoner

Se Bukkejagt-pakken her




Shop Sæsoner

"Oplev naturen med gode kammerater - DET er livet. "

- Max Lidegaard; Adm. Direktør, Produktudvikler, Kaffebrygger & grundlægger af VikinX.

Min baggrund

Jeg er udlært i en sportsforretning i Herning, og efter nogle år ved kamptropperne som sergent, og yderligere et par år som indkøber, begyndte mit lille eventyr som leverandør af sports- og fritidsbeklædning via egne fabrikker i Polen, Ukraine, Uganda og Syd Afrika.

Her har jeg gennem 20 år leveret til bl.a. Puma, Hummel, H2O, Kappa, Umbro, Diadora og dermed spillebeklædningen til bl.a. de forskellige danske fodboldlandsholds, håndboldlandshold, Ishockeylandshold, klubber som FCM, FCK, Brøndby samt til landshold/ klubber i mere end 30 lande.

Fokus på lidenskab

For knap 3 år siden besluttede jeg at de sidste ca. 10 år af mit aktive arbejdsliv – ikke længere skulle bruges på sportsbeklædning - men i stedet skulle der fokuseres på min anden store lidenskab; natur og jagt.

Med min Internationale erfaring med udvikling, produktion og salg af beklædning, tænkte jeg, at det måtte jeg kunne gøre mindst lige så godt som de etablerede brands i branchen.

Value for money

Mottoet skulle være ”value for money” og hvordan man kunne ”ramme ” en kollektion, som 80% af Danmarks jægere og naturfolk kunne få glæde og gavn af – uden at det kostede en formue.

Jeg er stadig (bortset fra Covid-19 perioden) fysisk på fabrikkerne hver 3. måned for at følge op på tingene og sørge for at vi også hele tiden prøver at gøre os lidt ”grønnere” så det ikke kun er farven der er ”grøn” men også selve produktet og hvad der ligger bag.

I dag har vi mere end 100 forskellige styles der dækker outdoor, jagt og fritid til overvejende mænd og vi udvider med flere styles til damer og enkelte til børn, så alle kan komme ud og nyde naturen.

Jeg plejer at sammenligne VikinX med en VW Passat.
Der findes bedre og MEGET dyrere biler, men de fleste ”almindelige” mennesker vil være meget glade for en Passat – og hvis de så oven i købet kun skal betale prisen som for en KIA (uden at forklejne KIA)
– så bliver de ekstra glade for Passaten

En fejring af nordens revolutionerende vikinger

Vikingerne og vikingetiden har altid virket spændende for mig med deres lyst til at udforske og udfordre verdenen - ikke krigerisk set - men mere handelsmæssigt.

Så vores brand måtte simpelthen hedde VikinX (udtales som ”vikingerne” på Engelsk) og ”X”et skulle dannes af to sværd og samtidig være en X factor.  

Naturen er et must

Det at komme ud i naturen – med eller uden gevær – med en fiskestang eller kikkert, det har været et must siden jeg var med min far på jagt og fiskeri fra 4-års alderen. Som 7-årig skød jeg min første krage og som 10-årig min første fasankok (halen var så lang eller jeg så lille at den rørte jorden da jeg stolt stod med den og

OPLEV NATUREN MED KAMMERATER - DET ER LIVET!

Jeg er stadig ude i det fri hver weekend året rundt, og på jagt hver weekend fra september til udgangen af januar, men ikke så meget for at krumme aftrækkeren, men mere og mere for at drive med hunden og opleve naturen og vildtet og være sammen med nogle gode kammerater. DET er livet.  

Vikingetogtet med kurs mod succes

Med de rette partnere i ryggen må vi i dag sige, at vi er ved at lykkedes. Vikingetogtet ser ud til at blive en succes, og vi har på trods af Covid-19 begrænsningerne allerede ”erobret” 9 lande uden for Danmarks grænser – og klar til yderligere togter når restriktionerne tillader det.

Vi må have ramt noget rigtigt med vores motto ”value for money” og hvordan man får mest for pengene.

Ikke alle har brug for 20 lommer i en jakke, hvis man kun bruger i de 10 osv.

Meget få ”almindelige” naturfolk har brug for en jakke der holder vand ude i dagevis, hvis man højest er ude i eventuel regnvejr 1- 5 timer hver weekend. Kun de færreste der bor på Frederiksberg har brug for en bil med permanent firehjulstræk og 8 cylindere.